Karşıyaka`da tapuda "online" sistem Türkiye`ye örnek oldu

1dk okuma

Haberin Devamı

Gayrimenkullerle ilgili işlemlerin elektronik ortamda yapılmasını sağlayan ve ilk kez Karşıyaka`da uygulanan sistem, kuyrukları ortadan kaldırdı.

Tapu işlemlerini SMS`le randevu vererek hızlandıran sistem başarıyla sonuçlanınca Türkiye`deki tüm tapu dairelerinde uygulanmaya başladı.

Karşıyaka Tapu ve Kadastro Müdürlüğü, uyguladığı online sistemle kuyrukları ortadan kaldırarak Türkiye`ye örnek oldu. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü`nün tapu işlemlerini hızlı, kolay ve daha güvenli şekilde yürütmek için hazırladığı online işlem uygulaması ilk olarak Karşıyaka`da uygulandı. Gayrimenkullerle ilgili tüm işlemlerin elektronik ortamda yapılmasını sağlayan sistem, tapu başvurusunu internetten yapan vatandaşa SMS ile randevu vermesi nedeniyle kuyrukları ortadan kaldırdı.

Bilgiler Giriliyor

Karşıyaka Tapu ve Kadastro Müdürlüğü`nde günde 200`e yakın işlem, internet üzerinden yapılan başvuruları kapsarken, başarılı olan sistem 1 Ocak 2011`den itibaren Türkiye`deki tüm tapu dairelerinde uygulanmaya başladı. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Bilgi İşlem Sistemi`ne göre kuyrukları ortadan kaldıran uygulama şöyle çalışıyor: Tapuda işlem yapmak isteyen vatandaş, www.tkgm.gov.tr adresine girerek ana sayfadaki online başvuru bölümünü tıklıyor. Ekrana kimlik ve iletişim bilgilerini giren vatandaş, sırasıyla hangi işlemi yapmak istediğini (satış, kat irtifakı tesisi, düzeltme, ipotek, bağış vs.) seçiyor, ardından işlem yapmak istediği gayrimenkul bilgilerini sisteme kaydediyor. Bilgileri giren vatandaşın başvurusu tamamlanmış oluyor.

Otomatik Belirliyor

Müdürlüklerin işlem durumunu sürekli takip eden TAKBİS sistemi ise vatandaşa işlemini yaptırması için en uygun tarih ve saati otomatik olarak belirliyor. TAKBİS aracılığıyla belirlenen randevu tarihi ve saati vatandaşın tercihine göre elektronik posta ya da SMS yoluyla kendisine bildiriliyor. Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü internet sitesinden yapacağı işlem için gerekli evrakları öğrenen vatandaş, günü ve saatinde Tapu Sicil Müdürlüğü`ne giderek işlemini gerçekleştiriyor. İşlem için gerekli tarih ve saatte gelmeyen vatandaşın ise randevusu iptal oluyor.

Kadro Gençleşti

Türkiye geneline yayılan sistem için Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü bünyesindeki müdürlüklerde ayrıca bir dizi önlem alındı. Önce buraların fiziki yapısı iyileştirildi, iş yükünü azaltmak için kadro, genç memurlarla takviye edildi. Tapu müdürlüklerinde sıramatik uygulamasıyla devam eden düzenlemeler, e-devlet uygulamasının hayata geçmesiyle online ortama taşınmaya başladı. (YENİ ASIR)

Haberle ilgili daha fazlası: